Vi har samlet en række temaer, til dig, som gerne vil i dybden med et område.

Er din fysioterapeut eller træningssted lukket? Eller har du bare brug for at træne hjemmefra? Så kan du finde inspiration til både fysiske og mentale træningsøvelser, der kan supplere din træning.

Hjemmetræningsvideoerne er lavet i samarbejde mellem Sclerosehospitalerne og Scleroseforeningen.

Vi har samlet viden som er relevant i forhold til Corona/COVID 19 og sclerose

Find alt om valget til delegeretforsamling her

Med temaet "En frivillig stjerne" hylder vi nogle af de mange fantastiske frivillige, der kæmper for en verden uden sclerose. Her på siden kan du læse historierne om nogle af de frivillige stjerner, vi har skrevet om.

I år blev verdens største sclerosekonference, ECTRIMS, afholdt i Stockholm. Her mødtes scleroseeksperter fra hele verden for at dele og diskutere den nyeste viden om sclerose og behandlingen af sygdommen. Her på siden kan du finde artikler om nogen af de interessante emner, der blev præsenteret under ECTRIMS 2019.

Cirka 16.000 mennesker i Danmark lever med sclerose. Ved siden af dem står én til flere pårørende. Mød nogle af de mange pårørende til et menneske med sclerose her.

De fleste med sclerose, er i præcis den alder, hvor de skal tage stilling til, om de vil have børn eller ej, når diagnosen bliver stillet. Sygdommen kan sætte gang i rigtig mange bekymringer og overvejelser - og der florerer stadig myter om risiciene ved at få børn, når man har sclerose, som ikke passer. Læs vores tema, hvor du kan blive klogere på den nyeste forskning, råd fra eksperter og historier fra andre i samme situation.

Depression er ikke en sjældenhed blandt mennesker med sclerose. Faktisk er det hver 4. med sclerose, der har eller har haft en depression, og forudsigelserne lyder på, at cirka halvdelen kommer til at opleve en eller flere depressioner. Og der er forklarelige grunde til, at mennesker med sclerose oftere udvikler depression - det kan du blandt andet blive klogere på i temaet om depression og sclerose.

Det er muligt at 'vækste' i krise. Du kan nemlig træne din mentale robusthed og skabe en evne til bedre at kunne håndtere udfordringer i tilværelsen, som der kan være mange af, når man lever med en sygdom som sclerose. Alt det kan du læse om i temaet her, hvor du også finder personhistorier fra andre med sclerose, der har kæmpet sig fra krise til mental robusthed.

Scleroseforeningen forsker i det, ingen andre forsker i. Derfor har vi stået bag forskningsprojekter om fx kost, akupunktur, yoga og digitale løsninger i hverdagen. På denne temaside har vi samlet artikler og spændende dele af vores hjemmeside for dig, der interesserer dig for alternativ forskning.