Gå til indhold
Årets Vigtigste Middag logo
  • Tilmelding
  • Menuen
  • Kokkene
  • Ofte stillede spørgsmål
  • Tips
  • Indsamling
  • Søg
  • Tilmelding
  • Menuen
  • Kokkene
  • Ofte stillede spørgsmål
  • Tips
  • Indsamling
  • Søg
Sideindhold
Forside

Ofte stillede spørgsmål

Her kan du finde svar på dine spørgsmål om Årets Vigtigste Middag.

Primært indhold

Hvad er Årets Vigtigste Middag?

Årets Vigtigste Middag er Scleroseforeningens årlige event, hvor vi over hele landet sætter os til bords for en verden uden sclerose.

Alle har mulighed for at tilmelde sig som vært til Årets Vigtigste Middag. Som vært modtager man en menu et opskriftshæfte og et gavekort til REMA 1000, der dækker alle råvarerne. Det koster derfor ikke værten noget at afholde Årets Vigtigste Middag.

Værten inviterer gæster, som donerer penge til værtens indsamling for at få en plads om bordet.

Kort sagt: Som vært giver du din tid i køkkenet. Scleroseforeningen og REMA 1000 giver maden. Gæsterne giver en donation.

Donationerne går til forskning i sclerose.

Årets Vigtigste Middag er lørdag den 1. marts 2025, men du må gerne holde din middag på en dato, der passer dig bedre.

Hvornår og hvordan kan jeg tilmelde mig som vært?

Tilmeldingen er åben indtil den 1. marts. Tilmeld dig her.

Hvad sker der, når jeg tilmelder mig Årets Vigtigste Middag?

Når du har tilmeldt dig som vært til Årets Vigtigste Middag, modtager du en velkomstmail samt en mail med link til din personlige indsamling. Linket til din personlige indsamling skal du dele med dine gæster, så de kan donere deres kuvertpris.

Vi sender dig derudover gode råd og inspiration til at invitere dine gæster.

Hvor mange personer skal jeg lave mad til?

Menuen til Årets Vigtigste Middag er enten til 6 eller 12 personer.

Ønsker du at afholde en middag med flere end 12 middagsgæster, kan du kontakte os på middag@scleroseforeningen.dk, og så finder vi ud af, hvad der er muligt.

Hvordan skal jeg handle ind til Årets Vigtigste Middag?

Når du har nået dit indsamlingsmål, sender vi dit digitale REMA 1000 gavekort i ugerne op til lørdag den 1. marts.

Gavekortets værdi er på 700 kroner til 6 personer og 1.200 kroner til 12 personer inklusiv dig selv.

På den måde er det gratis for dig at handle råvarer til Årets Vigtigste Middag.

Hvordan får jeg indkøbsliste, menu og opskrift?

Vi sender dig en digital værtspakke på mail, og her kan du blandt andet downloade indkøbsliste, menu, opskrifter.

Du modtager din værtspakke inden, du skal afholde din middag – eller du kan downloade det hele ved at trykke her.

Hvordan kommer menuen til at blive?

Menuen til Årets Vigtigste Middag bliver offentliggjort i starten af januar 2025.

Forretten er lavet af Jack Cramer fra Ruths Hotel. Bendix Laursen fra Restaurant Mark har stået for hovedretten. Kasper Hasse fra Falsled Kro har lavet desserten.

Menuen tager udgangspunkt i årstidens råvarer, og vores samarbejde med REMA 1000.

Se menuen her

Er der en vegetarisk menu?

Alle opskrifter kan tilpasses efter præferencer.

Jeg har svært ved at overskue at lave så mange retter til mine gæster – hvad gør jeg?

Flere af vores værter hygger sig sammen med deres gæster om at lave maden, hvilket giver ekstra hjælpende hænder i køkkenet.

Årets Vigtigste Middag er mere end god mad. Det gør ikke noget, hvis sovsen skiller, eller kyllingen bliver tør. Det vigtigste er, at du og dine nærmeste har en hyggelig aften for en verden uden sclerose.

Kokkene på Årets Vigtigste Middag har lavet et forslag til at planlægge middagen, hvor nogle af retterne kan laves dagen før. Som vært modtager du forslag til planlægning i ugerne op til lørdag den 1. marts.

Hvor meget skal jeg samle ind for en verden uden sclerose?

Som vært skal du minimum indsamle:

  • 1.500 kroner ved afholdelse af middag for 6 personer
  • 3.000 kroner ved afholdelse af middag for 12 personer

Alle midler skal indsamles via din personlige indsamling, og dit indsamlingsmål skal nås, inden du kan få dit gavekort til REMA 1000.  

Hvordan samler jeg ind?

Du inviterer dine udvalgte gæster til Årets Vigtigste Middag ved at sende dem en invitation, hvor du gør opmærksom på sagen, og hvorfor du er vært. I invitationen fortæller du dine gæster, at som inviteret bedes de minimum donere 300 kroner per kuvert via din personlige indsamling – en kuvertpris, der går direkte til forskning i sclerose.

Efter dine gæster har takket ja til din invitation, og du har indsamlet minimumsbeløbet, er det stadig en god idé at sprede budskabet om dit værtskab på dine sociale medier. Her fortæller du dit netværk, at de kan støtte din middag med et valgfrit beløb via din indsamling. På den måde er de med til at støtte kampen mod sclerose sammen med dig.

Du bestemmer, hvordan du ønsker at gribe indsamlingen an, for det er dig, der kender dine gæster og dit netværk bedst.

Hvordan kan mit netværk støtte min indsamling?

Det er oplagt at dele din indsamling på dine sociale medier. En anden mulighed er at bede dine gæster om at dele din indsamling til kampen mod sclerose.

Hvis du har flere spørgsmål til, hvordan dit netværk kan støtte din indsamling, kan du sende os en mail på middag@scleroseforeningen.dk, og så hjælper vi dig med tips.

Hvad gør jeg, hvis jeg er forhindret i at holde min middag?

Hvis du er forhindret i at invitere gæster lørdag den 1. marts, er det helt i orden at afholde Årets Vigtigste Middag på en dato, der passer dig og dine gæster bedre.

Mangler du svar på dit spørgsmål?

Kontakt os på middag@scleroseforeningen.dk, så er vi klar til at hjælpe dig.

Læs mere

Tilmeld dig

Menuen

Tips til din middag

Årets Vigtigste Middag

Du giver din tid i køkkenet. Dine gæster giver en donation. Scleroseforeningen giver maden.

Årets Vigtigste Middag - Scleroseforeningen

Find det

Tilmelding

Menuen

Tips

FAQ

Følg os

Facebook

Instagram

Kontakt

Scleroseforeningen
Poul Bundgaards Vej 1
2500 Valby

36 46 36 46
middag@scleroseforeningen.dk

Mobile Pay

14030

PRIVATLIVSPOLITIK

COOKIEPOLITIK

CVR: 10367816

COPYRIGHT 2025