Regler og procedurer for persondata i dit frivillige arbejde

Som frivillig skal du være opmærksom på regler inden for GDPR og tavshedspligt, da du kan have adgang til persondata, og du måske indimellem skal kommunikere til medlemmerne. Derfor skal du kende de mest grundlæggende regler i GDPR.

Udgifter

Vores holdning er, at det ikke må være en omkostning for dig at arbejde frivilligt. Lokalafdelingerne dækker relevante omkostninger for bestyrelsesmedlemmer og aktive frivillige. Det gælder eksempelvis:

• Transportomkostninger til eksterne møder med interesse for lokalafdelingen
  • Transportomkostninger til deltagelse i foreningens kurser og møder
  • Brug af telefon til lokalafdelingsarbejdet
  • Kontorartikler til brug i lokalafdelingen – bl.a. papir, print, printerblæk, skriveudstyr m.v.

Dækning af udgifter skal altid aftales med bestyrelsen på forhånd.

Hent blanket til afregning

Forsikring og dækning som frivillig

Som frivillig i Scleroseforeningen er du forsikret. Vi har tegnet en kollektiv ulykkesforsikring hos TopDanmark for alle foreningens frivillige. Der er en række betingelser for udbetaling af forsikringssum, som du kan læse herunder.