Vi har siden MS middag i November 2023 arbejdet videre på næste MS MIDDAG. Det store tiltag er, at vi rykker MS MIDDAG til foråret 2025 i stedet for at afholde det i efteråret 2024.
I tidernes morgen blev indsamlingseventet oprindeligt født til at ligge i marts, men grundet corona rykkede vi rundt på datoerne for afviklingen af eventet. Nu rykker vi det tilbage til den oprindelige plan, nemlig at hele Danmark kan invitere gæster på en udsøgt middag i eget hjem for en verden uden sclerose lørdag den 1. marts 2025.
Og vi er så heldige, at fantastiske køkkenchef på Ruths Hotel, Jack Cramer, igen i år har valgt at stå for den menu, du som vært på årets MS MIDDAG skal invitere gæster på – og det kan vi simpelthen ikke få armene ned over!
En velkomstpakke er beregnet til enten 6 eller 12 personer inklusiv dig selv. Ønsker du at afholde en middag med et andet antal middagsgæster, kan du kontakte os på middag@scleroseforeningen.dk, og så finder vi ud af, hvad der er muligt for netop din middag.
Er du forhindret i at afholde din middag, sender du os blot en mail på middag@scleroseforeningen.dk, og så hjælper vi dig med at annullere din tilmelding.
Du modtager din værtspakke senest syv dagen inden, du skal afholde din middag. Du modtager pakkens indhold på mail, og her vil du også kunne downloade alt, du har behov for i form af indkøbsliste, menu, opskrifter m.m.
Når du har tilmeldt dig MS MIDDAG, modtager du en velkomstmail, og du får automatisk oprettet en personlig indsamlingsside. I din velkomstmail får du gode råd til, hvordan du kan personliggøre din indsamlingsside, og hvordan du kommer godt i gang med at samle ind. Løbende vil du modtage nyhedsbreve fra os, så du kan holde dig ajour med MS MIDDAG, tiltagene, indsamlingstips, gode råd til planlægning m.m.
Tilmeldingen til MS MIDDAG i marts 2025 er ikke åbnet endnu. Hvis du meget gerne vil afholde en MS Middag, så skriv til os på middag@scleroseforeningen.dk, så hører du fra os.
Nej, der er ikke nogen vegetarisk menu, men i opskrifterne til retterne finder du nogle vegetariske alternativer. Og ellers er du selvfølgelig også velkommen til selv at tilpasse menuen efter dine præferencer.
Som en del af vores hjælp til dig, sender vi dig en udførlig tidsplan, så du kan forberede dig så godt som muligt, uden det bliver en stor belastning for dig på kort tid. Den vil hjælpe dig med at planlægge alle retter en efter en. Samtidig har vi de forgangne år erfaret, at rigtig mange MS MIDDAG-værter hygger med deres gæster om at lave maden, hvilket giver ekstra hjælpende hænder i køkkenet – og er samtidig superhyggeligt og en god måde at være sammen på. Det vigtigste er nemlig, at du og dine gæster får en hyggelig aften for en verden uden sclerose.
Du samler ind til din personlige indsamling ved at skabe opmærksomhed om sagen og netop din indsamling. Det kan du gøre på flere forskellige måder. Blandt andet ved at sprede budskabet om dit værtskab på dine sociale medier, hvor du beder folk om at donere et valgfrit beløb til din indsamling, da de i så fald er med til at støtte kampen mod sclerose sammen med dig.
MS MIDDAG er et indsamlingsevent med fokus på at samle mest muligt ind til forskning i sclerose. Det vigtigste er, at du opfordrer dine gæster og dit netværk til at støtte din middag og dermed støtte vores fælles formål, nemlig at samle så mange vigtige midler ind til forskning i sclerose.
Vi vil gerne have, at vores værter som minimum forsøger at indsamle så tæt på gavekortets værdi. Så hvis du for eksempel holder en middag for 6 personer og modtager et gavekort på 750 kroner og ikke forventer at indsamle mere end 600 kroner, så skal du overveje om MS MIDDAG er det rigtige for dig eller kontakte os på middag@scleroseforeningen.dk for at få hjælp og råd.
Hvordan, du griber indsamlingen an, er helt op til dig, for det er dig, der kender dine gæster og venner bedst.
Der er flere måder, du kan få dine gæster og dit netværk til at støtte din indsamling. Du kan for eksempel sætte en fast pris per middagsgæst, du kan bortauktionere dine pladser til højestbydende i dit netværk, eller du kan dele din indsamling på dine sociale medier. Det er helt op til dig, hvordan du opfordrer dine middagsgæster og/eller dit netværk til at støtte din indsamling.
Når du har tilmeldt dig nyhedsbrevet, vil du også løbende modtage nyhedsbreve fra os med inspiration til blandt andet, hvordan du får gang i din indsamling.
750 kroner til 6 personer og 1.200 kroner til 12 personer.
Dit REMA 1000 gavekort kan kun bruges til indkøb af ingredienserne til MS MIDDAG.