Årsmødet er lokalafdelingens årlige generalforsamling, der skal afholdes hvert år i perioden fra januar til marts. Bestyrelsen står for indkaldelse og afholdelse af årsmødet.

Her på siden kan I læse om de formelle krav til årsmødet. Derudover har vi samlet gode råd, værktøjer og inspiration til, hvordan årsmødet kan blive et godt levende møde, som områdets medlemmer gerne vil deltage i.

Indkaldelse og dagsorden

Bestyrelsen skal indkalde alle områdets medlemmer til årsmødet via Lokalkommunikation og have datoen lagt på den lokale hjemmeside via NemTilmeld – det hele i god tid og senest 3 uger før afholdelse af årsmødet. Læs mere om de formelle krav til årsmødet i Forretningsordenen §9.

Dagsordenen for det ordinære årsmøde skal indeholde følgende:

  1. Valg af dirigent
  2. Godkendelse af lokalafdelingsbestyrelsens beretning for det forløbne år
  3. Godkendelse af regnskab
  4. Lokalafdelingens bestyrelsens forslag til handlingsplan
  5. Godkendelse af budget
  6. Indkomne forslag (skal være formanden i hænde senest 1 uge før årsmødet)
  7. Valg af formand og op til 3 bestyrelsesmedlemmer i lige år. Valg af kasserer og op til 2 bestyrelsesmedlemmer i ulige år.
  8. Valg af suppleanter samt udpegning af medlemmer til arbejdsgrupper. Suppleanter vælges for et år af gangen.
  9. Valg af revisor.
  10. I lige år: Information om opstilling og procedure til valg af regionsrepræsentant i lokalafdelingsudvalget, HB og udvalg.
  11. Eventuelt.

Værktøjskasse til årsmøder

Find øvrig information til både planlægningen og afholdelsen af årsmødet i jeres lokalafdeling. Vi har udarbejdet en drejebog og PowerPoint-præsentation, og du kan også hente en skabelon til invitationen samt forretningsorden og vedtægter.