Kommunikationsveje
I kan som lokalafdeling kommunikere på forskellige måder med jeres medlemmer. Vi har samlet de forskellige muligheder her på siden sammen med relevante links og kontaktoplysninger.
Med systemet Lokalkommunikation kan man sende nyhedsbreve, portobreve og SMS’er til medlemmerne i lokalområdet.
Nyhedsbreve og SMS’er bliver afsendt umiddelbart efter, du har trykket send. Portobreve bliver først sendt til tryk, kuvertering og derefter afsendelse, dvs. der kan gå op til 7 hverdage, før de er fremme.
Kun de lokale redaktører i en bestyrelse kan logge på og bruge Lokalkommunikation. I systemet kan findes supplerende trin-for-trin-vejledninger.
På Scleroseforeningens generelle hjemmeside har alle lokalafdelinger deres egne lokale sider, hvor generel information om lokalafdelingen præsenteres, herunder lokale arrangementer og aktiviteter.
Har I ændringer til jeres lokale hjemmeside, tager I kontakt til digital redaktør Anne-Sophie Uldall Petersen på ape@scleroseforeningen.dk.
Når du skal oprette aktiviteter, skal du gøre det i løsningen NemTilmeld. Herefter bliver aktiviteterne fra NemTilmeld automatisk vist på både Scleroseforeningens hjemmeside og den lokale side, hvor medlemmer kan læse om aktiviteterne i lokalområdet og tilmelde sig.
I kan selv oprette nye brugere på NemTilmeld, men har I brug for hjælp kan du kontakte en organisationskonsulent.
Det er dog vigtigt at kun formanden og kassereren, har rollerne som administrator eller økonomisk ansvarlig, da personer med disse roller kan udbetale fra afholdte arrangementer.
I kan downloade vores guide med gode råd til at kommunikere på sociale medier. I guiden finder I også råd til at komme i kontakt med den lokale presse, når I vil fortælle om lokalafdelingens aktiviteter.
I kan i bestyrelsen vælge at oprette en Facebookgruppe og/eller en Facebookside, hvor I kommunikerer med medlemmerne i lokalområdet. I kan også bruge Instagram til at formidle lokalafdelingens aktiviteter.