Sådan foregår indsamlingen
Alle kan være med til at gøre en forskel som indsamler. Først og fremmest skal du vælge en god rute, så sørger vi for at indsamlingsbøtten og alt, du ellers skal bruge, bliver sendt til dig med posten.
Læs videre, hvis du gerne vil bliv klogere på hvordan indsamlingen foregår.
1. Vælg en god rute
Det første, du skal gøre, er at vælge en god rute i det område, du gerne vil samle ind.
Find din rute og tilmeld dig her
Du kan også stå foran et supermarked fremfor at tage en rute. Når du tilmelder dig, skal du blot sørge for at vælge en rute, som er markeret med en mørkegrøn knappenål. Det er nemlig de ruter, hvor du samler ind foran en butik.
Find en god rute, som passer til dig
2. Du modtager din bøtte med posten
Vi sørger for, at både din indsamlingsbøtte og et print af din rute bliver sendt direkte til din postkasse, så du på indsamlingsdagen har alt det, du skal bruge.
Du må gerne vælge 2 bøtter, hvis du f.eks. har to børn, der gerne vil gå med hver sin indsamlingsbøtte.
Tilmeld dig nu og få din bøtte sendt med posten
3. Tag ud på din rute den 10. september
Scleroseindsamlingen er søndag den 10. september 2023. Du må samle ind på din rute denne dag mellem kl. 10.00-16.00. En rute tager typisk mellem 2-3 timer.
Hvis du ikke har mulighed for at tage hele ruten, så skal du bare tage så meget af ruten, som du kan. Hellere en kort rute end ingen rute.
4. Aflevér bøtten til din indsamlingsleder
Når indsamlingen er færdig, skal du mødes med din lokale indsamlingsleder, der glæder sig til at tage imod dig og tælle pengene i din indsamlingsbøtte.
Når du tilmelder dig, vil du modtage en mail og en sms med login til din indsamlingsside, hvor du b.la. kan finde kontaktoplysningerne på din indsamlingsleder og adressen på dit indsamlingssted.