Med en kronisk diagnose som sclerose følger også en masse tanker og følelser. Det er naturligt at sætte spørgsmålstegn ved den person, man er, og det liv, man lever. For der kan være mange ting, man pludselig oplever anderledes, når sclerose kommer tæt ind på livet.

Det er vigtigt at tale med nogen om de tanker og følelser, man har – særligt når det er svært. Og flere mennesker med sclerose har glæde af at spejle sig i andre, der tænker og føler det samme som dem. Hvis du er medlem af Scleroseforeningen, har du mulighed for at benytte vores psykologhjælp, hvis du ønsker at tale med en psykolog, ligesom du kan tilmelde dig et af vores mange medlemstilbud og -arrangementer, hvor der er mulighed for at møde andre – både online og fysisk.

Læs også med her på hjemmesiden, hvor vi hver uge deler artikler om mennesker med sclerose og deres liv og tanker.

Podcasts om livet med sclerose

Lyt til andres historier, som du måske kan spejle dig i, og få gode råd til, hvordan du tackler de tanker og følelser, der kan følge med en diagnose som sclerose.

Lyt her
Brevkassen

Har du spørgsmål til dit liv med sclerose?

Stil dit spørgsmål i Brevkassen
Kvinde sidder over for en socialrådgiver i samtale.