Vi samler ind. Og deler ud.

Scleroseforeningen er en privat organisation, som indsamler penge. Og det er vi heldigvis rigtig gode til. Sidste år havde foreningen en indtægt på over 100 millioner kroner, som primært kommer fra indsamlinger, events, arv og private fonde.

Scleroseforeningen er sat i verden for at udrydde sclerose og hjælpe mennesker, der er berørt af sygdommen. Det betyder, at vi hvert år bruger stort set alle de penge, vi samler ind. Vi er Danmarks største bidragyder til scleroseforskning, men vi hjælper også mennesker, der er berørt af sygdommen med psykolog- og socialrådgivning, information, og politisk fortalervirksomhed.

Vores indtægter er betroede midler, og derfor gør vi alt, hvad vi kan, for at sende så mange penge som muligt videre til aktiviteter, der hjælper sagen. Faktisk er vores administrationsprocent helt nede på 4 procent.

Vil du vide mere?

Hvis du vil vide mere om, hvordan foreningen indsamler penge og bruger dem, kan du finde detaljerede oplysninger i vores regnskaber.

Find dem her
Scleroseforeningens logo ved hovedindgangen på sekretariatet i Valby