Formålet med opholdet er, at I som familie bliver klædt på til at håndtere de udfordringer, der kan opstå i børnefamilier – med særligt fokus på at tale med sine børn om sclerose og sygdommens konsekvenser. I løbet af opholdet vil der være gruppesamtaler for både børn og voksne, som det forventes, at I deltager i.

Weekenden vil byde på hyggelige og sociale aktiviteter sammen med de andre familier, og samtaler med familieterapeuter Lise Kramer og Jeppe Løgstrup. Vi lover, at I får både gode oplevelser og nye perspektiver på hverdagen med hjem, når weekenden er omme. Vi har nemlig lavet et relevant program med både uformelle netværksaktiviteter, sjove lege og konkrete værktøjer, der kan hjælpe til hverdagslivet i en familie med sclerose.

Opholdet inkluderer:

• Fuld forplejning
  • Linnedpakker (sengelinned og håndklæder)
  • Slutrengøring
  • Aktiviteter

Vær opmærksom på, at I selv skal stå for transport til og fra Dronningens Ferieby i Grenaa.

Ansøgningskrav:

• Mindst en forælder skal have sclerose
  • En forælder skal være medlem af Scleroseforeningen og have et husstandsmedlemsskab
  • I skal være en børnefamilie med mindst ét barn mellem 6 – 18 år.

Jeres ansøgning skal indeholde:

• Lægelig dokumentation for sygdommen (hvis vi ikke tidligere har modtaget denne).
  • En kort motivation på maksimalt 10 linjer, hvor I beskriver, hvad I håber, I og jeres børn vil få ud af opholdet.

Find ansøgningsskemaet i bunden af denne side.