Er der dukket spørgsmål op i dit liv med sclerose? Så kan du have gavn af at tale med en socialrådgiver. Vores socialrådgivere har tid til at lytte og svare og vil altid foretage en individuel vurdering af din samlede situation. Derfor kan du forvente, at socialrådgiveren vurderer om, der kan være behov for at tilbyde dig anden hjælp og støtte ud over rådgivning på telefon eller e-mail.

Hvis du vil i kontakt med vores socialrådgivning, så send en mail til info@scleroseforeningen.dk eller ring til os på 36 46 36 46. Vores telefon er åben fra mandag til torsdag mellem 8:00 og 16:00 og fredag fra 8:00 til 14:00.

Når du har kontaktet os, vil du blive kontaktet telefonisk af en socialrådgiver. Rådgivningen foregår i første omgang telefonisk eller på e-mail.

Handler din henvendelse om, at du har modtaget papirer eller afgørelse fra kommunen, så hav dem gerne klar, når du skal tale med socialrådgiveren. 

Vi giver råd og vejledning til livet med sclerose

Scleroseforeningens socialrådgivere kan rådgive dig om for eksempel uddannelse, involvering af arbejdsgiver, hjælp på arbejdspladsen, sygedagpenge, fleksjob, hjælpemidler, samt praktisk og personlig hjælp.

Derudover kan vi også hjælpe dig med:

  • Dialog med din kommunale sagsbehandler. Dette kan være telefonisk, skriftligt eller ved deltagelse i møde sammen med dig
  • Hjælp til at formulere en præcis ansøgning til kommunen
  • Hjælp til forklaring af kommunale afgørelser
  • Hjælp til udarbejdelse af skriftlige klager
  • Hjemmebesøg

Vi har stor viden om de forskellige kommuners administration og praksis.

Det er vigtigt at huske, at

  • du skal tage udgangspunkt i din helt konkrete hverdag med sclerose – allerhelst med konkrete eksempler til kommunen
  • du kan tjekke kommunens svarfrister på deres hjemmeside
  • du kan bede om aktindsigt i de oplysninger kommunen har om dig
  • du kan klage over en afgørelse
  • du skal bede om at få en afgørelse på skrift
  • der er 4 ugers frist til at klage i. De 4 uger tæller fra den dato hvor afgørelsen er modtaget i enten e-boks eller med almindeligt brev
  • du kan sende en kort klage inden for de 4 uger. Derefter kan du lave en grundig klage

Scleroseforeningens socialrådgivning tilbyder ikke:

Se, hvilken socialrådgiver der dækker dit område

Annette Køhler
Faxe, Guldborgsund, Holbæk, Kalundborg, Lolland, Næstved, Odsherred, Ringsted, Slagelse, Sorø, Stevns, Vordingborg

Julie Kert Rathleff
Allerød, Bornholm, Egedal, Fredensborg, Frederiksberg, Frederikssund, Furesø, Gribskov, Halsnæs, Helsingør, Hillerød, Hørsholm, København, Rudersdal

Dorrit Due
Assens, Faaborg-Midtfyn, Kerteminde, Langeland, Middelfart, Nordfyns, Nyborg, Odense, Svendborg, Ærø

Jette Damsø Henriksen
Aabenraa, Esbjerg, Fanø, Fredericia, Kolding, Haderslev, Sønderborg, Tønder, Varde, Vejen

Vakant
Billund, Hedensted, Herning, Horsens, Ikast-Brande, Odder, Ringkjøbing-Skjern, Samsø, Silkeborg, Skanderborg, Vejle

Janni Jensen
Albertslund, Ballerup, Brøndby, Dragør, Gentofte, Gladsaxe, Glostrup, Greve, Herlev, Høje-Taastrup, Hvidovre, Ishøj, Køge, Lejre, Lyngby-Taarbæk, Rødovre, Roskilde, Solrød, Tårnby, Vallensbæk

Joan Vang (Færøerne)
Eysturoyar, Nordeøerne, Sandoyar, Suðuroyar, Vågø

Tine Gerrild-Olsen
Aarhus, Favrskov, Norddjurs, Randers, Syddjurs, Viborg

Mariann Susse Knudsen
Aalborg, Brønderslev, Frederikshavn, Hjørring, Holstebro, Jammerbugt, Lemvig, Læsø, Mariagerfjord, Morsø, Rebild, Skive, Struer, Thisted, Vesthimmerland

Medlemstilbud

Bliv medlem og få fordele

Bliv medlem