Frivillig siden 2005

Da Michaels svigerfar fik konstateret sclerose, følte Michael og hans kone, at de måtte gøre noget. De meldte sig som frivillige i 2005 og har været det lige siden.

Engageret i mange lokale aktiviteter

Gennem årene har Michael været med til at planlægge en masse aktiviteter for medlemmerne i området. Lokalafdelingen spænder bredt og har lavet alt fra golf til yoga og banko, sågar en prøvetur på motorcykel for medlemmerne. Allermest stolt er Michael af den tur til Lalandia, som lokalafdelingen kunne give til fem familier, hvor enten mor eller far har sclerose. En oplevelse, der virkelig gjorde en forskel.

Jeg møder tit nogen, der siger, at de gerne ville, hvis bare de havde energien til det. Det er supermotiverende for mig, at jeg så kan gøre en forskel for de mennesker. Og jeg får mindst lige så meget igen.

Michael Simonsen, kasserer og aktivitetsfrivillig

En stor familie

For Michael og hans kone er det frivillige arbejde i Scleroseforeningen blevet en del af dem, og netværket og sammenholdet omkring lokalafdelingen er som en stor familie.

Hør mere om Michaels engagement her: