Vi skal ud i naturen, indtage skov og strand, lave mad over bål. Og mon ikke der skal bades, findes en skat, spilles bold og laves noget kreativt?

Der arrangeres desuden mindre grupper, hvor der er mulighed for at møde andre børn i samme situation, og vi vil sammen snakke om de udfordringer man kan opleve, når man vokser op i en familie med sclerose.

Det er vigtigt, at du selv har et ønske om at deltage og er indstillet på at være aktiv under hele opholdet.

BørneCamp er for børn mellem 11 og 14 år, der har en forælder med sclerose. Det er et kriterium, at en forælder har sclerose og har et husstandsmedlemskab i Scleroseforeningen.

Barnet skal kunne undvære sine forældre i fem dage og være klar på fastlagte aktiviteter hver dag – i fællesskab med 29 andre børn.

Ansøgere, der ikke tidligere har været afsted på BørneCamp, vil blive prioriteret.

Pris

Scleroseforeningen betaler opholdet, som også inkluderer måltider. Lommepenge til slik er for egen regning.

Sengepladser

Alle børn bor i sommerhuse i Dronningens Ferieby. Tre til fire børn vil bo sammen i hvert hus sammen med en voksen. Læs mere om Dronningens Ferieby og få et smugkig ind i sommerhusene her.

Transport

Der bliver opsamling i bus fra Fredericia til Grenaa og fra Valby til Grenaa (vi sejler fra Odden). Der vil blive arrangeret opsamling op gennem Jylland. På Sjælland har vi opsamling i Ringsted. Man får mere information om opsamlingen, hvis man får en plads på campen.