Sclerose er en uhelbredelig, fremadskridende og invaliderende sygdom, der rammer flere og flere danskere – men der er håb, når vi støtter forskning og patienthjælp. Det er her du kommer til at gøre en forskel.

Du får blandt andet ansvar for at sikre støtte til den afgørende grundforskning i Danmark og udlandet, hente midler til vores vigtige psykolog- og socialrådgivning og finde støtte til vores ferieby og Sclerosehospitalerne. Det er også dig, der opdaterer og udvider vores CRM-system for fonde, så vi altid søger, hvor det er relevant.

Om stillingen

Scleroseforeningen er i gang med en styrkelse af vores arbejde med programmer og projekter, hvorfor vi øger fokus på at sikre indtægter hertil. I den forbindelse udvider vi fondsområdet med denne stilling, så vi får flere hænder til at drive og udvikle mulighederne indenfor fondsfundraising.

Dine opgaver vil omfatte:

• Kortlægning af relevante fonde
  • Opdatering, vedligehold og deltagelse i udviklingen af vores CRM-system for fonde (Microsoft 365)
  • Udvikle procedure for ansøgninger, bevillinger, opfølgning og afrapportering til fonde
  • Ansøgninger til små og mellemstore fonde
  • Donorpleje af faste fondsstøtter
  • Input og sparring på udviklingen af Scleroseforeningens fondsfundraising

Om dig:

Du er formentlig nyuddannet eller har 1-2 års erfaring. Det er et plus, hvis du har dokumenteret erfaring og succes med flere af de nævnte opgaver fx fra et studiejob. Vi forestiller os desuden, at du:

• Er struktureret, analytisk og målrettet
  • Kan arbejde selvstændigt – uden at være bange for at spørge om hjælp
  • Tager ansvar for at nå deadlines
  • Har en skarp pen, der kan få nødvendigheden frem i ansøgningerne
  • Har relevant uddannelse eller erfaring fra lignende studiejob
  • Kender til arbejdet i en patientforening, NGO eller måske en fond
  • Kender til fondsverdenen – eller drømmer om at arbejde med den
  • Brænder for at gøre en forskel for mennesker med en uhelbredelig, fremadskridende og invaliderende sygdom

Du bliver en del af en stor afdeling, der arbejder med kommunikation, fundraising og partnerskaber, hvor du vil indgå i et mindre team med 7 andre kollegaer. I Scleroseforeningen er vi næsten 100 medarbejdere, hvoraf ca. 65 holder til på vores sekretariat i det centrale Valby. Tonen er uformel med stor fleksibilitet, mulighed for hjemmearbejde og selvstændighed i tilrettelæggelsen af arbejdet, og vi gør meget for at sikre god trivsel. Vi har fagligheden og hjertet med i sagen – og derfor tager vi det personligt, når vi arbejder for en verden uden sclerose.

Din ansøgning

Send din ansøgning med CV via e-mail til job@scleroseforeningen.dk [påført ”Junior fundraiser” og dit eget navn i emnefeltet]. Deadline for ansøgning er d. 5. maj 2024. Der afholdes første samtale 15. maj og anden samtale 17. maj.

Hvis du vil vide mere om stillingen, kan du kontakte projektleder for fonde Tine Kamper Holbøll på tka@scleroseforeningen.dk eller 24 25 53 44.