Gå til hovedindhold

Angst efter Gilenya

Spørgsmål

Jeg er startet på Gilenya medio august, og var velbehandlet med Lyrica mod angst op til Gilenya start. Jeg havde på daværende tidspunkt næsten lige været ved praktiserende læge for at følge op på min angsttilstand, og min læge og jeg var tilfreds med den dosis Lyrica, jeg var endt på, for jeg havde fået det godt igen og var stabil - men ca. 5 dage efter opstart på Gilenya, er det gået ned af bakke lige siden, og jeg er øget meget i Lyrica. Min egen fornemmelse er, at når jeg stiger i Lyrica, føler jeg mig påvirket "skæv" i nogle dage, og derefter vender angsten tilbage igen.

Jeg er ved at kaste håndklædet i ringen med hensyn til Gilenya, fordi min angst ingen ende vil tage føler jeg, og jeg syntes samtidig, at det er meget påfaldende, at den er blevet markant forværret siden opstart på Gilenya. Kan Gilenya neutralisere Lyrica's effekt, og bør jeg finde en anden type medicin? Jeg har været på Tysabri tidligere - også samtidig med Lyrica - og det gik rigtig godt, men min JC blev desværre meget høj lige pludselig. Jeg har ingen bivirkninger af Gilenya, men min angst er 10-doblet siden opstart.

Svar

Log ind som medlem

Log ind med dit medlemslogin for at få adgang

Log ind

Ikke medlem?

Hvis du giver os din e-mail og telefonnummer, kan du få adgang mod, at du accepterer, at vi kan kontakte dig og fortælle mere om dine muligheder for at støtte scleroseforeningens arbejde

Anmod om adgang