Attak under graviditeten

Spørgsmål

Min niece har sclerose og er gravid i 11.uge. Hun har fået hormoner og fået sat æg op. De første uger af graviditeten forløb godt, men for 14 dage siden startede et attak, som gør hende voldsomt svimmel. Hendes syn er meget sløret. Hun lider lidt af kvalme og har haft nogle få opkastninger - som jo må være graviditets relateret.

Hun har det bedst, når hun bare ligger lige så stille - appetit er der ikke meget af. Hendes humør er helt i bund, og hun er meget frustreret over at have et attak, da hun både har læst og fået at vide, at det nærmest ikke ville forekomme. Er det meget unormalt at have et attak under graviditet? Har I nogen erfaring med hvor lang tid attakket evt. vil vare? Kan der gøres noget for hende, så hun kan få det bedre?

Svar

Log ind som medlem

Log ind med dit medlemslogin for at få adgang

Log ind