Demens og ændret væremåde

Spørgsmål

Jeg er personlig hjælper hos en dame, der haft haft sclerose i ca. 20 år. Hun har altid haft svært ved at huske, men på det sidste er det gået rigtig stærkt; jeg vil tro hun har en korttidshukommelse på omkring tre sekunder. Hun siger de samme ting hele dagen igennem, og snakker hele tiden (selv når hun spiser eller når folk holder tale). Det er et hårdt psykisk pres, vi som personale er under, og flere af mine kolleger har sagt op, fordi det blev for meget.

Jeg har snakket med en demens-konsulent, og har desuden været til lægen med hende for at få tag diverse blodprøver samt urinprøver, for at se, om der skulle være ubalance i kroppen. Prøverne viser dog intet unormalt. Jeg har bestilt en akut tid på scleroseklinikken, men hvad kan de gøre? Vi kan som personale ikke holde til at passe hende længere, hvis tingene fortsætter på denne måde. Hvad er det lige der sker med hende? Er der noget vi som personale kan gøre, for at afhælpe det?

Svar

Log ind som medlem

Log ind med dit medlemslogin for at få adgang

Log ind