Forværring af sclerosesmerter

Spørgsmål

Jeg skriver som pårørende til scleroseramt søn. Han har haft sclerose i 16 år, som er gået ud over benene, så han sidder i kørestol. På andre områder er han fuld funktionsdygtig.

I november 2020 begyndte han at få nervesmerter i benene, og han har prøvet Gabapentin, Amitriptylin og senest Duloxedin der alle havde de bivirkninger, at de gik til "hovedet", så han blev fuldstændig ør, kunne ikke samle tankerne og mange negative tanker. Så det var næsten bedre at udholde smerterne end det gik til hovedet. Men smerterne bliver nu voldsommere og voldsommere - som han siger, "det er gået fra stærk voldsom til uudholdelig voldsom".

Han begyndte på Ocrevus - første gang i juli 2020 - og han har spurgt lægen, om det kan have noget med hans smerter at gøre, men det siger han nej til. Han fik så anden omgang Ocrevus i februar 2021 og efterfølgende er smerterne tiltaget. Jeg spørger derfor dig, om det alligevel kan have noget med smerterne at gøre? Det er i hvert fald mærkeligt, at smerterne er begyndt, efter han er opstartet på Ocrevus. Kan han trappe ud af Ocrevus, for at prøve om smerterne aftager?

Han har også undersøgt om Spinal Cord Stimulation vil kunne være en mulighed. Han har været gennem MR scanning vedrørende dette. Men vil det have indvirkning på følesanserne i benene. Hvordan med musklerne. Vil de blive svagere, så han ikke kan støtte på benene?

Svar

Log ind som medlem

Log ind med dit medlemslogin for at få adgang

Log ind