Hjælp til pasning af barn

Spørgsmål

Jeg er en kvinde på 29 år, og jeg har haft sclerose siden 2006. Jeg er heldigvis ikke ramt nævneværdigt fysisk, men jeg døjer meget med sclerosetræthed. Så meget at jeg nu er på førtidspension. Min kæreste og jeg snakker rigtig meget om at få et barn, men vi er meget usikre på, om vi kan få et liv til at hænge sammen uden hjælp udefra. Dette er også forstærket af, at min kæreste lider af Hortons hovedpine. En hovedpine/migræne der betyder at han er nærmest sengeliggende to måneder hvert efterår. Det har den konsekvens, at vi i de måneder hvor han har sine anfald, blandt andet ikke får gjort rent og stort set lever af rester fra fryseren, og øvrige huslige opgaver bliver sat på stand by, indtil han igen kan klare dem.

Mit spørgsmål går på om der vil være mulighed for at få hjælp til det daglige, hvis vi beslutter os for en familieforøgelse? Vi har rigtig svært ved at få livet til at hænge sammen, selvom vi kun er os to, så vi frygter rigtig meget for, hvordan vi skal klare os, hvis vi får et barn.

Svar

Log ind som medlem

Log ind med dit medlemslogin for at få adgang

Log ind