Hvordan finder man ud af méngrad

Spørgsmål

Min mand har sclerose og haft diagnose i ca. 2 år. Vi er begge omfattet af en voksenforsikring i et pensionsselskab. Vi har indsendt hans lægejournal, hvori der jo er beskrevet hvilke gener der er (startede med synsnervebetændelse, dernæst attak som har påvirket arme og ben, hvilket har gjort at han er deltidssygemeldt pga. træthed i kroppen) Vi er dækket op til kr. 1 mill. og har fået udbetalt et acontobeløb på kr. 50.000. På den seneste journal er angivet at min mand kun har 25% syn på det ene øje.

Vores spørgsmål er hvordan skal vi kunne vide hvor meget "skadet" min mand er i forhold til en rask person? Vi kan ikke læse det i policen, og når vi spørger forsikringsselskabet siger de, at det er en læge som vurderer ud fra journalen, og ham kan man ikke lige tale med. Vi synes egentlig bare at med de skavanker (øje og delvis sygemelding - måske på vej til et fleksjob) så er min mand rimeligt belastet. Kan I hjælpe på nogen måde eller give et godt råd?

Svar

Log ind som medlem

Log ind med dit medlemslogin for at få adgang

Log ind