Kan IVIG behandling ikke bruges ved MS

Spørgsmål

Jeg vidste ikke noget om Guillain-Barré syndrom, men var nysgerrig, fordi jeg har hørt sygdommen omtalt i forbindelse med MS og diagnosticering af samme. Læste så at det er en autoimun sygdom og at: sygdommen kan behandles med enten immunglobulin (IVIG) eller plasmaferese. IVIG behandling består af immunglobuliner (antistoffer) fremstillet fra blod fra donorer. Dette påvirker immunsystemet, så betændelsesreaktionen mindskes, ved at neutralisere antistofferne mod kroppen. IVIG medfører, at symptomerne hurtigere bedres. IVIG startes, når man har mistet evnen til at gå. Kan IVIG behandling så ikke også bruges ved MS, når "Dette påvirker immunsystemet, så betændelsesreaktionen mindskes ved at neutralisere antistofferne mod kroppen"?

Svar

Log ind som medlem

Log ind med dit medlemslogin for at få adgang

Log ind