Gå til hovedindhold

Lægen ville ikke stille diagnose, nu ingen dækning

Spørgsmål
Jeg har lige fået konstateret sclerose, og er begyndt i behandling for 4 uger siden. Jeg har gennem de seneste 3 år gået til kontrol på sygehuset for sclerose. Da jeg for 3 år siden blev undersøgt, viste prøver og scanninger nogle tegn på mulighed for sclerose. Men overlægen - som jeg dengang gik til kontrol hos - ville ikke stille en diagnose, idet han ikke var sikker på at det nogensinde ville udvikle sig til sclerose - eller der kunne gå mange år før det skete. Jeg er blevet fulgt årene efter, uden der har været fremgang i symptomerne, så derfor har der ikke været stillet en egentlig diagnose. I januar i år var jeg til kontrol igen, som viste lidt forandringer, som gjorde at lægerne stillede diagnosen sclerose, og rådede mig til at starte behandling. Nu har jeg så det problem, at jeg har en kritisk sygdomsforsikring gennem mit job, som normalt bliver udbetalt hvis man får konstateret sclerose. Men da jeg har gået til kontrol for sclerose de seneste 3 år, vil de ikke udbetale beløbet. Jeg vil derfor høre, om det kan være rigtigt, og om der er noget jeg kan gøre, så de ikke kan nægte det. Det er en forsikring, der er tegnet (automatisk) gennem mit pensionsselskab, da jeg blev ansat, hvor jeg er nu. Det skal iøvrigt siges, at jeg ikke umiddelbart er begrænset i forhold til mit arbejde pga. sclerosen. Jeg arbejder på fuld tid.
Svar

Log ind som medlem

Log ind med dit medlemslogin for at få adgang

Log ind

Ikke medlem?

Hvis du giver os din e-mail og telefonnummer, kan du få adgang mod, at du accepterer, at vi kan kontakte dig og fortælle mere om dine muligheder for at støtte scleroseforeningens arbejde

Anmod om adgang