Gå til hovedindhold

Oplysning til arbejdsgiver ved diagnose

Spørgsmål

Jeg har netop fået diagnosen MS og er mildest talt lidt "granat-chokeret", også selvom jeg i mit arbejdsliv er vant til lidt af hvert.
Mit spørgsmål har med anmeldelse af "kritisk sygdom" at gøre. Jeg har endnu ikke meddelt min arbejdsgiver at jeg har MS, og har formået at passe mit job uden sygemelding indtil nu. Min forsikring - kritisk sygdom - er en del af den arbejdsgiverordning, som jeg er med i som tjenestemand.

Spørgsmålet er så om jeg kan anmelde min sygdom udenom arbejdsgiver, eller skal anmelde det hos ham, og dermed måske også indgå i samtale/ordning om at få en anden funktion end den nuværende. Ved gennemlæsning af anmeldelsesdokument er jeg ikke helt klar over, hvad jeg skal. Min læge siger at han har alle de nødvendige diagnose former til rådighed, så jeg faktisk kunne anmelde uden at inddrage arbejdsgiver.

Andet spørgsmål er om jeg skal meddele arbejdsgiver min sygdom, når jeg er tjenestemand?

Svar

Log ind som medlem

Log ind med dit medlemslogin for at få adgang

Log ind

Ikke medlem?

Hvis du giver os din e-mail og telefonnummer, kan du få adgang mod, at du accepterer, at vi kan kontakte dig og fortælle mere om dine muligheder for at støtte scleroseforeningens arbejde

Anmod om adgang