Støtteforanstaltninger i hjemmet

Spørgsmål

Jeg er mor til en datter med sclerose. Vi har et problem vi ikke selv kan løse. Min datter har en mini crosser, som hun kører på udendørs og en rollator indendørs, men engang imellem sker det, at hun falder. Da hun er en ret stor pige, kan hun ikke rejse sig selv op. Problemet kommer så, hvem kan hjælpe hende op? Vi har gjort det indtil nu, men hvis det er om natten, vil hun ikke ringe og vække os og venter til om morgenen. Hun har så tilbragt hele natten liggende på gulvet, måske i noget der skulle have været i toilettet ! Det er ikke rimeligt. Når hun er ude, og vi måske ikke kan komme til hjælp (der skal helst 2 mænd med kræfter til) hvem kan vi så henvende os til? Kommunen siger nej og Falck siger det koster mange penge at tilkalde dem. Vi kan heller ikke tegne et abonnement. Hvad skal vi gøre? Måske kender I noget til problemet?

Svar

Log ind som medlem

Log ind med dit medlemslogin for at få adgang

Log ind