Stroboskopisk lys

Spørgsmål

Forleden fik jeg en mail fra en af Østre Gasværk Teaters gæster, som har sclerose, og som efter at have set forestillingen Hair oplevede et black-out, som hun relaterer til forestillingens stroboskoplys. Jeg har forstået på vores belysningsmester, at det aktuelle stroboskop var meget mildt, det faldt knap nok under definitionen af stroboskop.

Har I nogen erfaringer med at stroboskop kan have særlig indflydelse på scleroseramte? Det er nyt for os. Vi oplyser altid, når stroboskoplys indgår i en forestilling, men vi gør det hovedsagelig af hensyn til epileptikere. Det var derfor forklaringen, som den scleroseramte kvinde fik af vores personale. Hvis der er belæg for det, vil vi fremover fortælle, at det også kan have betydning for scleroseramte.

Jeg vil i øvrigt tilføje, at kvinden ikke lægger teatret sit black-out til last. Min henvendelse er udelukkende for oplysningens skyld.

Svar

Log ind som medlem

Log ind med dit medlemslogin for at få adgang

Log ind