Svigermor mangler sygdomserkendelse

Spørgsmål
Min svigermor har sclerose, og der er en masse rod omkring hende. Hun er virkelig syg - sidder i elektrisk kørestol. Det er dog som om hun ikke selv erkender, at hun er syg. For 1 år siden valgte hun at blive skilt fra sin mand, som ellers har passet og plejet hende. Måden hun gik fra ham på, var enormt grim, og nu bor hun i en lejlighed alene. Det passer slet ikke til hende, og hendes børn og jeg er utrolig urolig for hende.

Hun har aldrig grædt eller været ked af hendes sygdom, hun skubber os fra hende, har ingen realistisk sans, og vil nu flytte igen og mener at hun kan klare at bo i et hus på 130 m2. Vi mener hun bør komme på plejehjem eller et center - måske noget bofællesskab.

Jeg har virkelig brug for hjælp til at takle situationen. Hendes børn overvejer at bryde med hende, og det er som om hun ikke selv ved, hvad hun har gang i.
Svar

Log ind som medlem

Log ind med dit medlemslogin for at få adgang

Log ind