Sideindhold

Foreningen

Find alle nyheder og få svar på dine spørgsmål om Scleroseforeningen her.

Primært indhold

Scleroseforeningens forslag og bemærkninger til Sundhedsstruktur-kommissionen

Arbejdet i Sundhedsstrukturkommission, der skal komme med anbefalinger til en ny sundhedsreform, er gået ind i sin sidste fase. Kommissionens anbefalinger afleveres til Folketinget til foråret. Scleroseforeningen har på vegne af de mere end 100.000 danskere, der som patient eller pårørende har sclerose inde på livet, afgivet høringssvar, hvor vi har fremhævet nogle af de vigtigste problemstillinger, som vi mener kommissionen bør forholde os til. Se nedslagspunkter, eller læs hele høringssvaret her.

Scleroseforeningen er Hendes Majestæt Dronningens ældste protektion – få hele historien her

Efter 52 år som regent over lader Hendes Majestæt Dronningen d. 14. januar 2024 tronen til Kronprins Frederik. Dronningen har været Scleroseforeningens protektor i 65 år. Gennem alle årene har Dronningen deltaget i Scleroseforeningens mærkedage og arrangementer, jævnligt besøgt sclerosehospitalerne, fulgt etableringen af Dronningens Ferieby og skænket Scleroseforeningen nogle af sine kunstværker. Få hele historien om Dronningens protektion her.

Formand Christian L. Bardenfleth fylder 60 år

FØDSELSDAGSPORTRÆT: Omkring 100 millioner kroner har Scleroseforeningens formand, Christian L. Bardenfleth, egenhændigt stået for at samle ind i løbet af de 17 år, han har siddet på posten. Og det har han en god del af æren for. Men han er meget andet end en formidabel fundraiser og en skarp juridisk hjerne. Han er også en mand, der har en meget personlig indgangsvinkel til sclerosesagen – og så fylder han i øvrigt 60 år samme dag, som Scleroseforeningen fylder 66. Den 29. oktober. Lær vores formand bedre at kende her.