Frej Elbæk Schjeldal tiltræder stillingen som chef for politik og advocacy i Scleroseforeningen den 2. januar. Han kommer fra en stilling som public affairs-chef i LB Forsikring.

Frej Elbæk Schjeldal har mangeårig erfaring inden for politisk kommunikation, strategi og interessevaretagelse. Foruden stillingen som public affairs-chef i LB Forsikring, har han blandt andet været kommunikationschef for paraplyorganisationen Spejderne og kommunikationschef for IRONMAN i Norden. Forud for det var han gennem ti år seniorrådgiver og partner i King Street PR, kreativ strateg hos Primetime kommunikation og selvstændig konsulent for en række større organisationer og virksomheder.

Administrerende direktør i Scleroseforeningen, Klaus Høm, ser frem til samarbejdet, der skal styrke foreningens politiske arbejde:

“Sclerose er en uhelbredelig og invaliderende sygdom, der rammer patienter og pårørende utrolig hårdt. Samtidig er det en sygdom, der er i voldsom vækst i Danmark. Det kalder på en øget opmærksomhed. Derfor glæder det mig rigtig meget at få Frej med på holdet. Jeg er overbevist om, at Frej med sin skarpe analytiske kapacitet, sin erfaring og personlige kvaliteter er den rette til at hjælpe os med at indfri vores ambition om at præge den social- og sundhedspolitiske dagsorden i endnu højere grad, end vi gør i dag.”

Politisk sker der meget, når det handler om vores velfærd og sundhed de her år. Jeg ser derfor frem til at medvirke til, at Scleroseforeningens viden, erfaring og kompetencer bringes endnu mere i spil til gavn for mennesker med sclerose såvel som for andre med uhelbredelige sygdomme.

Frej Elbæk Schjeldal
Tiltrædende chef for politik og advocacy i Scleroseforeningen

Fra Frej Elbæk selv lyder det:

“Jeg glæder mig meget til at starte hos Scleroseforeningen, der allerede gør en kæmpe forskel for patienter og pårørende. Politisk sker der meget, når det handler om vores velfærd og sundhed de her år. Jeg ser derfor frem til sammen med mine mange nye kollegaer at medvirke til, at Scleroseforeningens viden, erfaring og kompetencer bringes endnu mere i spil til gavn for mennesker med sclerose såvel som for andre med uhelbredelige sygdomme.”

Klaus Høm
Adm. direktør i Scleroseforeningen